MEGHÍVÓ

Madármegfigyelés: madárvonulás megismerése
a Virágoskúti-halastavon
 
Dátum: 2016. szeptember 10.
 
Program: Reggel 8 órakor találkozó a HTE irodájánál (Debreceni utca 139.), majd egy 8 órás kerékpáros kirándulás a Virágoskúti-halastóra, ahol távcsövek segítségével megismerhetjük a halastavak madáréletét.
A túrára aki teheti hozzon magával innivalót, esetleg ételt, madárhatározót és távcsövet.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
 
A programot a Földművelésügyi Minisztérium Zöld Forrás
pályázata támogatja.

MegSzépülAVárosom

Nem tudom, hallottál-e már róla, de a
http://megszepulavarosom.hu weboldalon
csatába szállt a mi városunk, Balmazújváros is.
 
A játék lényege: amelyik város a legtöbb szavazatot kapja, annak egyik közterületét (játszótér, park, nyíltkert, körforgalom) az ÉpítkezemFelújítok csapata teljesen felújítja. 
 
Vajon 2017-ben melyik város vagy budapesti kerület szépülhet meg?
 
Ezt Te is befolyásolhatod szavazatoddal.
Méghozzá ezen az oldalon: SZAVAZOK A VÁROSOMRA
 
A szavazás elkezdődött! 2017. január 10-én 23:59:59-ig tart!
Szavazni itt tudsz: 
http://megszepulavarosom.hu/#szavazas_map_mo
 
Reméljük, Te is Balmazújváros mellett voksolsz!

Határvadász-képzés

Bővebben...

 

Határvadász-képzés

Az Országos Rendőr-főkapitányság pályázatot hirdet a

Készenléti Rendőrség Határvadász Bevetési Osztályainak állományába

Járőrtárs

beosztás betöltésére

 

A pályázatra cselekvőképes, 18. életévüket betöltött, a felvételi követelményeknek megfelelő magyar állampolgárok jelentkezését várjuk.

 

A felvételt nyert pályázók 6 hónapos időtartamú moduláris képzésben vesznek részt, amelyet követően – sikeres vizsga esetén – őr-járőrtárs rész-szakképesítést (OKJ 51 861 03) szereznek. A résztvevők a képzés első két hónapjában munkaviszonyban állnak, majd a második hónap végén – sikeres modulzáró vizsga letétele esetén – a Készenléti Rendőrség hivatásos állományába 12 hónap próbaidő kikötésével kerülnek kinevezésre.

A beosztásban ellátandó feladatok:

Az őr-, járőrtárs rész-szakképesítéssel rendelkező hivatásos állományú járőrtársak a Határvadász Bevetési Osztályok feladatainak ellátásában vesznek részt.

A pályázati felhívás teljes anyaga, illetve a szükséges dokumentumok letölthető csatolmányként érhetőek el.

 

Határvadász toborzó nyílt nap helye és időpontja:
Balmazújvárosi Rendőrkapitányság épülete 4060 Balmazújváros, Debreceni
u. 4.

2016. szeptember 15. 10:00 óra
2016. október 25.    10:00 óra

„Tiszta udvar –rendes ház”

FELHÍVÁS!
 
Balmazújváros Város Önkormányzata a 2016-os évben is meghirdeti a
 
„Tiszta udvar –rendes ház” mozgalmat.
 
Jelentkezni /kertes ház, társasház - kategóriákban/ szeptember 16-ig lehet a város honlapjáról letölthető, illetve a Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal portáján található adatlappal.
 
Díjátadás: 2016. szeptember 22-én (csütörtök) 18.30
Helye: Kastélykert - Szabadtéri színpad
az Európai Mobilitási Hét záró eseményén.
A díjátadót követően 19 órától az ABRAKAZABRA zenekar élőzenei koncertjét hallhatják az érdeklődők!
 
Kategóriánként a kitüntető plakett mellett 40 - 30 - 20.000 Ft pénzjutalomban részesülnek a díjazottak.
 
Ha Önnek szép a virágoskertje, ápolt a zöldségeskertje, ha egy-két tő
rózsát, cserjét, fát elültetett, ne habozzon! Vállalkozzon!
Adja le jelentkezését, hisz semmit sem veszíthet!

 

Mellékletek:
Download this file (Jelentkezési lap és felhívás 2016.doc)Jelentkezési lap (WORD)[ ]22 kB

3 millió forint vállalkozásindítási támogatás Észak-alföldi fiataloknak

Elindult a "Vállalkozz Magyarország!" Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása az Észak-Alföld régióban projekt, amely helyi fiatalok számára biztosít támogatást.

Azok a résztvevők, akik a képzésből kikerülve, jóváhagyott üzleti tervvel rendelkeznek és megalapították saját vállalkozásukat, valamint a folytatáshoz is kellően motiváltak, a Széchenyi 2020 keretében az Európai Szociális Alaptámogatása révén minimum 2, maximum 3 millió forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak újdonsült vállalkozásuk induló költségeinek fedezésére. Konzorciumunk célja, hogy a projekt keretei között a következő egy évben legalább 270 új cég létrejöttét segítsük elő ebben a régióban.

A programban az Észak-Alföldön élő, 18 és 25 év közötti álláskeresők, valamint 25 és 30 év közötti felsőfokú végzettségű pályakezdő álláskeresők számára biztosítunk lehetőséget saját vállalkozásuk elindítására. Jelentkezni a holnapunkon való regisztrációval és a jelentkezési lap kitöltésével lehet. A programokba bevont fiatalok 2016 őszétől vehetnek részt üzleti képzéseinken és a képzést eredményesen elvégző, jóváhagyott üzleti tervvel rendelkező, vállalkozásukat megalapító fiatalok pályázhatnak induló vállalkozásuk költségeinek támogatására.

Akinek felkeltette érdeklődését a lehetőség, további információt weblapunkon, a vallalkozzmaavarorszag.hu/eszakalfold oldalon találhat.

Észak-alföldi JOGPONTOK

Bővebben...

Mellékletek:
Download this file (Jogpontok bemutatkozó levél Balmazújváros.doc)Jogpontok bemutatkozó levél[ ]205 kB

MUNKALEHETŐSÉG HAJDÚBÖSZÖRMÉNYBEN!

MUNKALEHETŐSÉG
HAJDÚBÖSZÖRMÉNYBEN!
 
A Get Work Trend Kft. felvételt hirdet
BETANÍTOTT MUNKÁS, SZAKMUNKÁS, MŰSZERÉSZ
munkakörbe
határozatlan időre szóló munkaszerződéssel, az alábbi feltételekkel:
 
ELVÁRÁSOK:
 
8 általános vagy szakmunkás középfokú végzettség
több műszakos munkarend vállalása
precíz, pontos munkavégzés
jó kézügyesség
megbízhatóság
 
AMIT KÍNÁLUNK:
biztos kereseti lehetőség, műszakpótlék
béren kívüli juttatás
kedvezményes vállalati buszjárat:
Hajdúböszörmény, Hajdúdorog, Hajdúnánás és Balmazújváros településekről
utazási költségtérítés a jogszabályi előírásoknak megfelelően
hosszú távú, biztos munkalehetőség
 
MUNKÁBAJÁRÁS CÉGES BUSSZAL!
RÉSZLETES SZEMÉLYES TÁJÉKOZTATÓ:
2016.AUGUSZTUS 23- ÁN (KEDD)
12:00 ÓRAKOR
 
HELYSZÍN: Balmazújváros, Művelődési Központ
 
ÉRDEKLŐDNI LEHET:
 
TELEFONON: 06 42/ 510-172, 06 20/ 852- 8918
 
Küldje el önéletrajzát a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre még ma!

Szabadtéri rendezvények

A 2015. március 5-én hatályba lépett Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet (továbbiakban: OTSZ.) rendelkezik a szabadtéri rendezvényekre vonatkozó szabályokról. Ez adja meg a fogalmát is, mely szerint szabadtéri rendezvény az 1000 főt vagy az 5000 m2 területet meghaladó, épületen kívüli területen megtartott szervezett esemény, ide nem értve a létesítmény működési engedélyével összefüggő rendezvényeket.

A szabadtéri rendezvényekre a vonatkozó tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket - a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló kormányrendelet szerinti zenés, táncos rendezvények kivételével - a rendezvény szervezője köteles írásban meghatározni és a rendezvény kezdetének időpontja előtt tíz nappal, azt tájékoztatás céljából az illetékes első fokú tűzvédelmi hatóságnak eljuttatni. Ezeket a dokumentumokat a rendezvényt követően legalább 1 évig meg kell őriznie.

Az OTSZ szerint a szabadtéri rendezvényekre a következő előírások vonatkoznak:

Azon a területen, ahol a szabadtéri rendezvény megrendezésre kerül, a menekülés irányát – a napnyugta utáni időszakban is látogatható rendezvény esetén – világító menekülési biztonsági jelekkel kell jelölni. A jelöléseket, melyek méretének legalább 1200×600 mm-nek kell lennie, úgy kell elhelyezni, hogy a rendezvény területének bármely pontjáról, annak teljes időtartama alatt legalább egy jelölés látható és felismerhető legyen. Ezen felül a rendezvény területén a közlekedési útvonalak megvilágítását biztosítani kell abban az esetben, ha azokat napnyugta után is látogatják. A közterületi világítással rendelkező közlekedési és menekülési útvonalakon külön megvilágítás és ahhoz tartozó tartalék energiaforrás kiépítése nem szükséges. Itt kell megjegyezni, hogy a menekülési útvonalon nyílt lánggal járó megvilágítás nem alkalmazható.

A szabadtéri rendezvény területének kiüríthetőségét biztosítani kell oly módon, hogy az adott pont 40 méteres körzetét az ott tartózkodóknak 4 percen belül maradéktalanul el kell tudni hagyniuk. A rendezvények kiürítésével kapcsolatos követelmények a BM OKF honlapján megtalálható Tűzvédelmi Műszaki Irányelvben foglaltak alapján is teljesíthetők. Fontos megjegyezni, hogy ha több, egymás mellett megrendezésre kerülő szabadtéri rendezvényről van szó, ezek kiüríthetőségét a rendezvények együttes vizsgálatával kell meghatározni, egymásra hatásuk figyelembevételével.

Ami a menekülésnél nem vehető figyelembe:

-   25%-nál meredekebb lejtő, emelkedő

-   olyan terület, amelynek esetében a gyalogos közlekedés lehetősége korlátozott.

A menekülésre figyelembe vett útvonal szabad szélességének legalább 2,5 méternek kell lennie.

A szabadtéri rendezvényre vonatkozó szabályok betartása, valamint a résztvevők biztonsága érdekében legalább minden megkezdett 200 fő résztvevőre legalább 1 biztonságért felelős személyt kell biztosítani, melynek meglétéért a rendezvény szervezője felel. Szigorúbb a szabályozás, ha a rendezvényen jellemzően menekülésben korlátozott személyek jelenléte várható, mivel ekkor a minden megkezdett 100 fő résztvevőre legalább 1 fő biztonsági személyzetet kell biztosítani, akik a rendezvény ideje alatt látják el feladataikat.

Ha a rendezvény területén telepítenek legalább 2 méter képátlóval rendelkező kivetítőt, azon a rendezvény területének menekülésre figyelembe vett útvonalait, biztonsági tájékoztató pontjait be kell mutatni legalább a rendezvény, koncert megkezdése előtt, szünetében és a végén.

Ha önkéntes vállalás útján legalább 2 méter képátlóval rendelkező kivetítőt nem telepítenek a rendezvény területén, akkor a hangosító rendszeren, berendezésen vagy villamos hálózattól független hangosító eszközön keresztül kell megtenni az említett tájékoztatást, kiegészítve a tűz- vagy káresemény bekövetkezésekor szükséges teendők ismertetésével.

Ha hangosító rendszer sem kerül kiépítésre, akkor minden megkezdett 3000 m2 területre legalább 1 db villamos hálózattól független hangosító eszközt kell készenlétben tartani.

Ha hangosító rendszer kiépítésre kerül, de a tartalék energiaellátása legalább 30 percen át nem biztosított, akkor annak kiegészítésére meghatározott számú, villamos hálózattól független hangosító eszközt kell készenlétben tartani és késedelem nélkül alkalmazni kell úgy, hogy minden a rendezvény minden pontján hallható legyen.

A beavatkozást elősegítendő rendelkezés szerint a rendezvény megközelítésére előre egyeztetett módon a tűzoltó gépjárművek közlekedésére alkalmas utat kell biztosítani. Ezen felül az illetékes első fokú tűzvédelmi hatóság előírhatja tűzoltó gépjárművek és hozzájuk tartozó személyzet felügyeletét. Ennek költségét a rendezvény szervezője köteles viselni.

A tűzoltó készülékek tekintetében az OTSZ. az alábbiak szerint rendelkezik:

-   a színpad védelmére minden megkezdett 50 m2 után 1 db 34A teljesítményű,

-   az öltözők, raktárak védelmére minden megkezdett 50 m2 után 1 db 34A teljesítményű,

-   a vendéglátó és kereskedelmi egységek védelmére minden megkezdett 100 m2 után 1 db 34A, 183B C teljesítményű tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani.

A színpad alatt tárolni, raktározni tilos, ott csak a funkció ellátásához legszükségesebb eszközök, berendezések lehetnek, melyek elhelyezésének módjával biztosítani kell a tűzoltó készülékkel történő, késedelem nélküli beavatkozás lehetőségét.

A szabadtéri rendezvény ülőhelyekkel tervezett nézőterén – a padok kivételével – csak a padlóhoz, a talajhoz vagy egy-egy soron belül egymáshoz rögzített ülőhelyekkel alakítható ki. A rendezvény területén az ülőhelyeket úgy kell elrendezni és a menekülésre tervezett útvonalakat úgy kell kialakítani, hogy az útvonalak hossza ne haladja meg

-   a széksorok között haladva a 15 métert,

-   lépcsőn, lépcsőzetes lelátón fölfelé haladva a 15 métert,

-   lépcsőn, lépcsőzetes lelátón lefelé haladva a 30 métert és

-   sík emelkedőn és lejtőn, valamint vízszintesen haladva a 45 métert.

Az ülőhelyek esetében alkalmazott lépcsők, közlekedők legkisebb szabad szélessége 1,10 méter, a szektorokat elválasztó lépcsők, közlekedők esetében 2,10 méter. Ha a rendezvény asztalokkal és azok körül elhelyezett ülőhelyekkel kerül megrendezésre, akkor azok elhelyezésekor 45 méter lehet a leghosszabb útvonal hossza.

Külön kell kezelni a felvonulás- vagy verseny jellegű szabadtéri rendezvényeket, mivel ezek esetén a szabadtéri rendezvényekre vonatkozó tűzvédelmi szabályok csak a gyülekezési pontok esetében alkalmazandók.

A rendezvény szervezőjének kell gondoskodnia, hogy a rendezvény folyamán feladatot ellátó személyek tűzvédelmi oktatásban részesüljenek a rendezvény megkezdése előtt, és az erről készült dokumentumot a rendezvény teljes időtartama alatt a helyszínen kell tartania.

Ha az adott helyszínen hetente több alkalommal, heti vagy havi gyakorisággal megtartott szabadtéri rendezvény esetében az említett tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket csak az első alkalom esetén kell kidolgozni.

Zenés, táncos rendezvények

Ha a rendezvény a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján szabadtéri zenés, táncos rendezvénynek számít, akkor rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható. Az engedélyt a rendezvény helye szerinti település jegyzője adja ki, az engedélyezési eljárásban pedig a jogszabályban előírt tűzvédelmi követelmények érvényesítésével kapcsolatos szakkérdésben a tűzvédelmi hatóság szakhatóságként vesz részt.

 

 

Az OTSZ szerint a szabadtéri rendezvénytől eltérő fogalomként jelentkezik a kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvény, amely a 10 000 főt, vagy a 20 000 m2-nél nagyobb területet meghaladó, épületen kívüli területen megtartott, a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó zenés, táncos rendezvény. A szabadtéri rendezvényekre kizárólag az OTSZ. szabályait kell alkalmazni, míg a zenés, táncos és a kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvények esetén a Korm. rendelet rendelkezéseit is figyelembe kell venni.  

A kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvények esetén az OTSZ szerint a szabadtéri rendezvényekre vonatkozó előírásokon túl a következőket is be kell tartani:

A kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvények esetén a tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket tartalmazó dokumentáció kiürítésre, menekítésre vonatkozó nyilvánosságra hozható kivonatát a rendezvény szervezője tájékoztatásként a rendezvény megjelenítésére használt honlapon elektronikusan letölthető formában közzéteszi.

A rendezvény helyszínén a menekülés biztosítását szolgáló – rendezvény miatt telepített – villamos táplálású berendezések tartalék energiaellátását a szabadtéri rendezvény területének kiürítéséhez szükséges ideig, de legalább 30 percen át biztosítani kell.

Míg a szabadtéri rendezvények esetén csak lehetőség, a kiemelt szabadtéri rendezvények esetén a műsorszámokkal érintett területén legalább 2 méter képátlóval rendelkező kivetítőket kell telepíteni elsődlegesen a rendezvény résztvevőinek biztonsági tájékoztatása céljából, arra alkalmas helyeken. Ezen felül a résztevők biztonsága érdekében léptékhelyes alaprajzokat kell elhelyezni a rendezvény területén a menekülésre figyelembe vett útvonalak közelében és azokon a helyeken, ahol a résztvevők koncentrálódása várható. Az alaprajzokon a menekülést és eligazodást segítő rajzi elemeket, menekülésre figyelembe vett útvonalat fel kell tüntetni.

A rendezvény szervezőjének irányítási pontot kell létrehozni, ahol legalább a rendezvény szervezője, a rendezvény biztonsági vezetője, a rendezvény tűzvédelmi felelőse és esetleges káreset során a rendőrség, a mentők, valamint a katasztrófavédelem intézkedésre jogosult képviselői végeznek irányítói feladatokat. Az irányítási ponton keresztül a rendezvény szervezőjének biztosítania kell a kommunikációs és tömegtájékoztatási lehetőséget, illetve legalább 2 db 55A, 233B, C teljesítményű tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani. Jogszabály szerint a tűzoltó készülékeket kötelező biztonsági jellel jelölni, ám az irányítási ponton elhelyezett készülékek ezen rendelkezés alól kivételt képeznek. Fontos azonban, hogy az irányítási ponton a tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket tartalmazó dokumentáció egy példányát el kell helyezni.

A rendezvény időtartama alatt a szükséges oltóvizet és annak kivehetőségét a legveszélyeztetettebb helyszín védelme érdekében a rendezvény szervezőjének kell biztosítania, mely történhet egyedi, eseti műszaki megoldás felhasználásával is. Ennek mennyiségét, helyét és követelményeit adott rendezvényre vonatkozóan egyedileg az illetékes első fokú tűzvédelmi hatóság határozza meg.

 

A szabadtéri és a szabadtéri zenés, táncos rendezvényekre vonatkozó tűzvédelmi előírások, biztonsági intézkedések dokumentációjának pontos tartalmi elemeit a Szabadtéri Rendezvényekre vonatkozó Tvmi 10.1:2015.07.15. számú Tűzvédelmi Műszaki Irányelv tartalmazza. Az OTSZ 3. § alapján a tűzvédelmi műszaki irányelvek alkalmazásával az OTSZ szerinti követelmények, biztonsági szintek teljesülnek, azoktól eltérni csak kérelemben lehet, melyben igazolni kell az azonos biztonsági szint teljesülését.

 

Közösségi létesítmények, kiállítás, vásár

Az OTSZ előírásai szerint a művelődési, sport- és oktatási létesítményekben, helyiségekben esetenként nem az eredeti rendeltetésnek megfelelő rendezvényekre, valamint az 500 főnél nagyobb befogadóképességű nem művelődési és sportlétesítményekben, helyiségben tartott alkalomszerű kulturális és sportrendezvényekre a vonatkozó tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket a rendezvény felelős szervezője köteles írásban meghatározni és a rendezvény időpontja előtt 15 nappal azt tájékoztatás céljából a tűzvédelmi hatóságnak megküldeni és azokat legalább egy évig megőrizni.

A biztonsági intézkedéseknek tartalmazni kell:

-   a kiürítési számítást,

-   a rendezvény helyszínén a résztvevők tervezett elhelyezkedését és létszámát, a kiürítési útvonalakat, a kijáratokat, tűzoltási felvonulási utakat és területeket, közművek nyitó és záró szerkezetét feltüntető és az oltóvízforrásokat, a menekülésben korlátozott személyek tervezett elhelyezését és létszámát tartalmazó méretarányos helyszínrajzot,

-   a kiürítés lebonyolítását felügyelő biztonsági személyzet feladatait,

-   a tűz esetén szükséges teendőket és

-   a tűz jelzésének és oltásának módját.

Vásárok területén biztosítani kell a tűzoltó járművek közlekedéséhez szükséges utat. A létesítmények kiürítési útvonalait és kijáratait a várható legnagyobb látogatási létszám figyelembevételével, számítás alapján kell méretezni. A rendezvény felelős szervezőjének a létesítményekre és szabadtérre a tervezett helyszíneket, a résztvevők tervezett elhelyezkedését és létszámát, a kiürítési útvonalakat, a kijáratokat, tűzoltási felvonulási utakat és területeket, közművek nyitó és záró szerkezetét feltüntető és az oltóvízforrásokat, valamint azok vízellátását biztosító nyitó és zárószerkezetek helyét tartalmazó méretarányos helyszínrajzot kell készíteni, és azt előzetesen, a rendezvény időpontja előtt 15 nappal tájékoztatás céljából az tűzvédelmi hatóságnak meg kell küldeni.

Hőségriasztás

 

Tárgy: Hőségriadó elrendelése Melléklet: 2 db tájékoztató


 

 

hajdú-Bihar Megyei

KORMÁNYHIVATAL

Balmazújvárosi Járási Hivatala

Ügyiratszám: HB-01/NEO/02254-2/2016. Ügyintéző: Nagy Balázs Győzőné/Sné

Telefon: 06 52/550-700

Valamennyi Települési Önkormányzat Polgármestere Valamennyi Bentlakásos Szociális Intézmény Vezetője Valamennyi háziorvos és házi gyermekorvos Valamennyi Központi Háziorvosi ügyelet Vezetője Valamennyi gyógyszertárvezető Helyi Védelmi Bizottságok

részére

Székhelyén

Tisztelt Cím!

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztálya részéről tájékoztatom, hogy Dr. Szentes Tamás országos tisztifőorvos az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzési adatai, valamint az Országos Közegészségügyi Központ szakmai ajánlásait figyelembe véve az ország egész területére vonatkozóan

2016. június 23-án 00.00 órától 2016. június 26-án 24.00 óráig 2. fokú hőségriasztást adott ki.

A hőség fokozottan megviseli szervezetünket. A különösen veszélyeztetettekre (csecsemőkre, kisgyermekekre, 65 évnél idősebbekre és a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőkre) fokozott veszélyt jelent a kánikula, ugyanakkor a lakosság többi részének is jobban oda kell figyelnie a fokozott vízpótlásra, valamint testük hűtésére.

A 2. fokozat fennállása esetén a magas hőmérsékletek elleni védekezés céljából - a mellékletben csatolt információkat a megfelelő helyeken ki kell helyezni - és felhívom a figyelmet az alábbiakra:

  1. A veszélyeztetett lakosságcsoportokat fokozott figyelemmel kell kísérni.

  2. A sürgősségi gyógyszerkészlet feltöltéséről gondoskodni kell.

  3. A gyógyszerek hűtőszekrényben való tárolását biztosítani kell.

  4. A gyógyszerek mellékhatásainak megelőzésére gondot kell fordítani.

  5. A háziorvosoknak és gyógyszerészeknek felelősségük van a lakosság tanácsokkal és információval való ellátásában.

Az Önkormányzat feladata továbbá:

  1. Szociális ellátó intézményekben és a házi gondozó szolgálatnál a felkészülés segítése.

  2. Ivóvíz minőségű víz biztosítása a közterületeken.

  3. Gyakoribb locsolás az esti órákban (közutak, parkok).

  4. Igénybe vehető légkondicionált közintézmények listájának közzététele.

  5. Hosszantartó aszály esetén fellépő hőséghullám idején az ivóvízellátás célzott, illetve fokozott ellenőrzése a megfelelő mennyiségű és minőségű ivóvíz biztosítása érdekében.

  6. Villamos áramszolgáltatás zavartalanságának biztosítása.

  7. Hajléktalanokkal való törődés, ivóvíz biztosítása.

  8. Bölcsődék, óvodák, napközi otthonok, nyári táborok értesítése.

Kérem, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel, a mellékelt háttéranyag felhasználásával, a lakosság tájékoztatása mellett, a megfelelő intézkedések megtételével, szíveskedjenek mindent elkövetni a területükön tartózkodók hőség-védelme érdekében.

Debrecen, 2016. június 23.

Tóthné dr. Kertész Mariann mb. járási hivatalvezető nevében és megbízásából:

Bővebben...

Népegészségügyi Osztály

4028 Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: (36 52) 413-963 Fax: (36 52) 536-695 E-mail: titkársáEz az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

„Nyári diákmunka 2016.”

„Nyári diákmunka 2016.”

 

A Nemzetgazdasági Minisztérium a fővárosi/megyei kormányhivatalok és a járási hivatalok foglakoztatási osztályai megvalósításával „Nyári diákmunka” elnevezéssel munkaerő-piaci programot indít.

A program célja a korai munkatapasztalat és munkajövedelem szerzés elősegítése.
A program célcsoportjába azok a 16-25 év közötti, nappali tagozatos, tanulói, vagy hallgatói jogviszonnyal rendelkező diákok tartoznak, akik nem rendelkeznek sem vállalkozói, sem egyéb, foglalkoztatásra irányuló jogviszonnyal.

A program keretein belül a foglalkoztatás történhet a települési önkormányzatoknál, illetve az önkormányzat fenntartásában álló, önkormányzati alapfeladat ellátását végző intézménynél. Legfeljebb napi 6 órás foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás, ami azonban nem lehet több mint a minimálbér – szakképzettséget igénylő munkakörökben a garantált bérminimum – időarányos hányada.

A programhoz csatlakozás  előfeltétele, hogy a nappali tagozatos diák a lakó,- vagy tartózkodási helye szerint illetékes Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályán közvetítést kérőként nyilvántartásba vetesse magát. Ehhez személyes okmányaival, valamint érvényes diákigazolványával, vagy annak az iskolai tanulmányok befejezése miatti visszavonásakor kiadott iskolalátogatási igazolásával kell a munkaviszony kezdete előtt a Foglalkoztatási Osztályra befáradnia annak érdekében, hogy a programba vonásának előfeltételét jelentő regisztrációja megtörténhessen.

A támogatás kizárólag a Járási Hivatal által a munkaerőigényre közvetített diák foglalkoztatásához nyújtható.
 

További információért kérjük, forduljon a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Balmazújvárosi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztályának kollégáihoz!

 

 

Balmazújváros, 2016-06-10

 

                                                                                             Dr. Veres Margit

                                                                                                 polgármester

____________________________

Balmazújváros Város
Önkormányzata


4060 Balmazújváros
Kossuth tér 4-5.


Telefon:+36(52)580-102
Fax:+36(52)370-035

Web: www.balmazujvaros.hu

 

 

Copyright © 2024 Balmazújváros. Minden jog fenntartva.
Ma: 2024-11-21 van. PointLink.