A Magyar Ăllam, mint tulajdonos nevĂ©ben Ă©s kĂ©pviseletĂ©ben eljĂĄrĂł Nemzeti FöldĂŒgyi Központ (NFK) a Nemzeti FöldalaprĂłl szĂłlĂł 2010. Ă©vi LXXXVII. törvĂ©ny (Nfatv.) 21. § (3a) bekezdĂ©s b) pontja alapjĂĄn a jelen hirdetmĂ©nyben megjelölt, Nemzeti Földalapba tartozĂł, 10 hektĂĄr tĂ©rmĂ©rtĂ©ket meg nem haladĂł nagysĂĄgĂș földrĂ©szleteket nyilvĂĄnos pĂĄlyĂĄztatĂĄs, illetve ĂĄrverĂ©s mellĆzĂ©sĂ©vel Ă©rtĂ©kesĂteni kĂvĂĄnja.
Az ingatlanok Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sĂ©hez az NFK elvĂ©geztette az ingatlanok Ă©rtĂ©kbecslĂ©seit, amelyek minden esetben megfelelnek a Nemzeti Földalapba tartozĂł földrĂ©szletek hasznosĂtĂĄsĂĄnak rĂ©szletes szabĂĄlyairĂłl szĂłlĂł 262/2010. (XI. 17.) Korm. rendelet (a tovĂĄbbiakban: Rendelet) 4. § (2) bekezdĂ©sĂ©ben foglaltaknak, amely szerint a földrĂ©szletnek eladĂĄs vagy csere ĂștjĂĄn törtĂ©nĆ hasznosĂtĂĄsĂĄra vonatkozĂł döntĂ©s megalapozĂĄsĂĄhoz - a 4/B. §-ban foglaltak kivĂ©telĂ©vel - el kell vĂ©geztetni az Ă©rintett földrĂ©szlet forgalmi Ă©rtĂ©kbecslĂ©sĂ©t (a tovĂĄbbiakban: Ă©rtĂ©kbecslĂ©s). Az eladĂĄsra vagy cserĂ©re vonatkozĂł döntĂ©s Ă©rtĂ©kbecslĂ©si kötelezettsĂ©g esetĂ©n az Ă©rtĂ©kbecslĂ©sben rögzĂtett Ă©rvĂ©nyessĂ©gi idĆn belĂŒl hozhatĂł meg. ĂrtĂ©kbecslĂ©si kötelezettsĂ©g esetĂ©n az Ă©rtĂ©kbecslĂ©sben megĂĄllapĂtott forgalmi Ă©rtĂ©knĂ©l alacsonyabb ellenĂ©rtĂ©ket az adĂĄsvĂ©teli Ă©s a csereszerzĆdĂ©sben megĂĄllapĂtani nem lehet.
A listĂĄban szereplĆ ingatlanok minimĂĄlis ellenĂ©rtĂ©ke (minimum ajĂĄnlati ĂĄr), az NFK ĂĄltal meghatĂĄrozĂĄsra kerĂŒlt az Ă©rtĂ©kbecslĂ©si szakvĂ©lemĂ©ny Ă©s az NFK vagyon-nyilvĂĄntartĂĄsĂĄban rögzĂtett könyv szerinti Ă©rtĂ©k figyelembe vĂ©telĂ©vel. Ezen minimĂĄlis ellenĂ©rtĂ©k alatti összegben tett vĂ©teli ajĂĄnlat Ă©rvĂ©nytelen.
Az Ă©rtĂ©kbecslĂ©s elkĂ©szĂtĂ©sĂ©nek dĂjĂĄt a Rendelet 4. § (2h) bekezdĂ©sĂ©ben foglaltak alapjĂĄn az 1 hektĂĄr tĂ©rmĂ©rtĂ©ket meg nem haladĂł ingatlanok esetĂ©ben az NFK, az azt meghaladĂł tĂ©rmĂ©rtĂ©kƱ ingatlanok esetĂ©ben a szerzĆdĂ©s megkötĂ©sĂ©re jogosult vĂ©teli ajĂĄnlatot tevĆ viseli.
Az NFK felhĂvja a figyelmet arra, hogy amennyiben egy adott ingatlan vonatkozĂĄsĂĄban több vĂ©teli ajĂĄnlat is Ă©rkezik, akkor a legmagasabb Ă©rvĂ©nyes ĂĄrajĂĄnlatot tevĆ szemĂ©llyel köt adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©st. Amennyiben a legmagasabb ĂĄrajĂĄnlatot tevĆ szemĂ©ly visszalĂ©p, akkor a sorban következĆ legmagasabb ĂĄrajĂĄnlatot tevĆ szemĂ©llyel köt adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©st.
Azonos ajĂĄnlati ĂĄrak esetĂ©n az elĆvĂĄsĂĄrlĂĄsi rangsorban elĆrĂ©bb ĂĄllĂł szemĂ©ly lesz az NFK ĂĄltal tĂĄmogatott vevĆ.
Az NFK felhĂvja a figyelmet arra, hogy amennyiben a vĂ©teli ajĂĄnlatot tevĆ rendelkezik a vĂ©teli ajĂĄnlat formanyomtatvĂĄnyĂĄn meghatĂĄrozott elĆvĂĄsĂĄrlĂĄsi ranghellyel, az ennek igazolĂĄsĂĄra alkalmas dokumentumok csatolĂĄsa is szĂŒksĂ©ges a vĂ©teli ajĂĄnlat mellĂ©.
Az elĆvĂĄsĂĄrlĂĄsi jog gyakorlĂĄsa Ă©rdekĂ©ben az adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©s hirdetmĂ©nyi Ășton törtĂ©nĆ közlĂ©sĂ©rĆl a mezĆ- Ă©s erdĆgazdasĂĄgi földek forgalmĂĄrĂłl szĂłlĂł 2013. Ă©vi CXXII. törvĂ©ny (Földforgalmi tv.) Ă©s az adĂĄs-vĂ©teli Ă©s a haszonbĂ©rleti szerzĆdĂ©s hirdetmĂ©nyi Ășton törtĂ©nĆ közlĂ©sĂ©re vonatkozĂł eljĂĄrĂĄsi szabĂĄlyokrĂłl szĂłlĂł 474/2013. (XII. 12.) Korm. rendelet elĆĂrĂĄsai alapjĂĄn az NFK gondoskodik. A lĂ©trejövĆ szerzĆdĂ©s hirdetmĂ©nyi Ășton törtĂ©nĆ közlĂ©se az elektronikus tĂĄjĂ©koztatĂĄsi rendszer keretĂ©ben mƱködĆ kormĂĄnyzati honlapon törtĂ©nĆ közzĂ©tĂ©tellel valĂłsul meg, elĆvĂĄsĂĄrlĂĄsi jog gyakorlĂĄsĂĄra az irĂĄnyadĂł törvĂ©nyi rendelkezĂ©sekben rögzĂtett feltĂ©telekkel nyĂlik lehetĆsĂ©g.
A PolgĂĄri TörvĂ©nykönyvrĆl szĂłlĂł 2013. Ă©vi V. törvĂ©ny (Ptk.) 6:74. § (2) bekezdĂ©se alapjĂĄn az NFK, mint felhĂvĂĄst tevĆ fĂ©l fenntartja magĂĄnak a jogot, hogy a jelen felhĂvĂĄsban foglaltaknak megfelelĆ, legkedvezĆbb ajĂĄnlatot benyĂșjtĂł ajĂĄnlattevĆvel törtĂ©nĆ szerzĆdĂ©skötĂ©st megtagadja.
Az NFK az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s sorĂĄn Elektronikus PĂĄlyĂĄzati Rendszert (a tovĂĄbbiakban: EPR) alkalmaz, amely az alĂĄbbi elektronikus felĂŒleten Ă©rhetĆ el:
https://epr.nfk.gov.hu
Az EPR hasznĂĄlatĂĄhoz a vĂ©teli ajĂĄnlatot tevĆ szemĂ©lyeknek a KormĂĄny ĂĄltal biztosĂtott azonosĂtĂĄsi szolgĂĄltatĂĄsi regisztrĂĄciĂłval kell rendelkezniĂŒk.
A vĂ©teli ajĂĄnlatot tevĆk a Központi AzonosĂtĂĄsi Ăgynök (KAĂ) rendszeren keresztĂŒl, egyedi azonosĂtĂĄssal (ĂŒgyfĂ©lkapu igĂ©nybevĂ©telĂ©vel) tudnak belĂ©pni az EPR felĂŒletĂ©re. Az ajĂĄnlat beadĂĄsa a belĂ©pĂ©st követĆen lehetsĂ©ges, az adatkezelĂ©si nyilatkozat elfogadĂĄsa utĂĄn.
A mezĆ- Ă©s erdĆgazdasĂĄgi hasznosĂtĂĄsĂș földre vonatkozĂł vĂ©teli ajĂĄnlat esetĂ©n az ajĂĄnlat rĂ©szekĂ©nt mellĂ©kelten csatolni szĂŒksĂ©ges a földmƱves minĆsĂ©g igazolĂĄsĂĄra a földmƱves nyilvĂĄntartĂĄsba vĂ©telrĆl szĂłlĂł hatĂĄrozat mĂĄsolatĂĄt, ennek hiĂĄnyĂĄban a Földforgalmi tv. 10. § (2) bekezdĂ©se alapjĂĄn a vĂ©teli ajĂĄnlatot tevĆ legalĂĄbb teljes bizonyĂtĂł erejƱ magĂĄnokiratba foglalt nyilatkozatĂĄt arra vonatkozĂłan, hogy földmƱvesnek nem minĆsĂŒl, Ă©s a birtokĂĄban ĂĄllĂł föld terĂŒletnagysĂĄga a megszerezni kĂvĂĄnt föld terĂŒletnagysĂĄgĂĄval egyĂŒtt nem haladja meg az 1 hektĂĄrt.
Az NFK felhĂvja a figyelmet, hogy amennyiben a vĂ©teli ajĂĄnlat nem az EPR rendszeren keresztĂŒl Ă©rkezik be, vagy egy dokumentum több ingatlan adatait tartalmazza, illetve amennyiben a vĂ©teli ajĂĄnlat kötelezĆen kitöltendĆ mezĆinek kitöltĂ©se elmarad, az hiĂĄnyosan, nem megfelelĆen kerĂŒl kitöltĂ©sre, Ășgy hiĂĄnypĂłtlĂĄsi felhĂvĂĄs kibocsĂĄtĂĄsĂĄra nem kerĂŒl sor, a benyĂșjtott vĂ©teli ajĂĄnlat mĂ©rlegelĂ©s nĂ©lkĂŒl Ă©rvĂ©nytelennek minĆsĂŒl. Ugyancsak Ă©rvĂ©nytelen a vĂ©teli ajĂĄnlat, ha az jogszabĂĄlyban rögzĂtett tulajdonszerzĂ©si korlĂĄtozĂĄsba ĂŒtközik.
A vĂ©teli ajĂĄnlatok benyĂșjtĂĄsĂĄra nyitva ĂĄllĂł hatĂĄridĆ: 2022. december hĂłnap 7 nap 23 Ăłra 59 perc.
A beĂ©rkezett vĂ©teli ajĂĄnlatok Ă©rvĂ©nyessĂ©gĂ©nek bĂrĂĄlatĂĄt az NFK a benyĂșjtĂĄsra nyitva ĂĄllĂł hatĂĄridĆ lejĂĄrtĂĄt követĆ 60 napon belĂŒl megteszi, annak eredmĂ©nyĂ©rĆl a kĂ©relmezĆket hivatalos (a vĂ©teli ajĂĄnlatban feltĂŒntetett postai Ă©s/vagy elektronikus) Ășton Ă©rtesĂti. Az orszĂĄgos jĂĄrvĂĄny-helyzet, a hĂĄborĂșs veszĂ©lyhelyzet Ă©s az energiaveszĂ©lyhelyzet alakulĂĄsĂĄtĂłl fĂŒggĆen, az NFK fenntartja magĂĄnak azt a jogot, hogy a jelen pontban meghatĂĄrozott Ă©rtesĂtĂ©si hatĂĄridĆt meghosszabbĂtsa.
A Ptk. 6:74. § (3) bekezdĂ©sĂ©re tekintettel az NFK felhĂvja a figyelmet, hogy a vĂ©teli ajĂĄnlatok benyĂșjtĂĄsĂĄra nyitva ĂĄllĂł hatĂĄridĆ lejĂĄrtĂĄig felhĂvĂĄsĂĄt bĂĄrmelyik ingatlan tekintetĂ©ben visszavonhatja. Az ajĂĄnlattevĆ vĂ©teli ajĂĄnlatĂĄt a fenti hatĂĄridĆig visszavonhatja Ă©s a mĂłdosĂtott tartalommal Ășjra beadhatja, vagy akĂĄr vĂ©glegesen is visszavonhatja.
A Rendelet 3. § alapjĂĄn az NFK felhĂvja a figyelmet, hogy vĂ©dett termĂ©szeti terĂŒletnek Ă©s Natura 2000 terĂŒletnek minĆsĂŒlĆ földrĂ©szlet tulajdonjogĂĄnak ĂĄtruhĂĄzĂĄsĂĄhoz a termĂ©szetvĂ©delemĂ©rt felelĆs miniszter, vĂzvĂ©delmi terĂŒlet eladĂĄsĂĄhoz a vĂzĂŒgyi igazgatĂĄsi szervek irĂĄnyĂtĂĄsĂĄĂ©rt felelĆs miniszter, mĂg a vĂ©dettĂ© nyilvĂĄnĂtott rĂ©gĂ©szeti lelĆhelyre Ă©s a rĂ©gĂ©szeti vĂ©dĆövezetre kiterjedĆ földrĂ©szlet Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sĂ©hez a kulturĂĄlis öröksĂ©g vĂ©delmĂ©Ă©rt felelĆs miniszter egyetĂ©rtĂ©se szĂŒksĂ©ges. Ezekben az esetekben a szerzĆdĂ©s csak a miniszteri jĂłvĂĄhagyĂĄst követĆen kerĂŒlhet megkötĂ©sre, annak hiĂĄnyĂĄban a szerzĆdĂ©s megkötĂ©sĂ©nek jogszabĂĄlyi akadĂĄlya van. A miniszteri nyilatkozat beszerzĂ©se irĂĄnt az NFK intĂ©zkedik.
Az NFK felhĂvja a figyelmet arra, hogy a Nemzeti InfrastruktĂșra FejlesztĆ Zrt. (NIF Zrt.) Ă©s az NFK között lĂ©trejött egyĂŒttmƱködĂ©si megĂĄllapodĂĄs alapjĂĄn az NFK kötelezettsĂ©get vĂĄllalt arra, hogy a NIF Zrt. ĂĄltal megjelölt ingatlanokat, illetve az adott ingatlanokbĂłl meghatĂĄrozott terĂŒletet nem Ă©rtĂ©kesĂt harmadik szemĂ©ly rĂ©szĂ©re. Ennek megfelelĆen, a Ptk. 6:74. § (2) bekezdĂ©s alapjĂĄn, az NFK fenntartja a jogot, hogy a NIF Zrt. ĂĄltal meghatĂĄrozott ingatlanok tekintetĂ©ben a jelen felhĂvĂĄsban foglaltaknak megfelelĆ, a legkedvezĆbb ajĂĄnlatot benyĂșjtĂł ajĂĄnlattevĆvel a szerzĆdĂ©skötĂ©st megtagadja, Ă©s az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si ĂŒgyletet lezĂĄrja. Amennyiben az adott ingatlan tekintetĂ©ben a szerzĆdĂ©skötĂ©sre sor kerĂŒlt, akkor a szerzĆdĂ©s közös megegyezĂ©ssel törtĂ©nĆ felbontĂĄsa szĂŒksĂ©ges.
Az NFK felhĂvja az ajĂĄnlattevĆk figyelmĂ©t arra, hogy eredmĂ©nyes Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s esetĂ©n 1 hektĂĄr vagy azt meghaladĂł tĂ©rmĂ©rtĂ©kƱ ingatlan esetĂ©n a vevĆt terheli az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©shez szĂŒksĂ©ges forgalmi Ă©rtĂ©kbecslĂ©s elkĂ©szĂtĂ©sĂ©nek dĂja (az 1 hektĂĄr tĂ©rmĂ©rtĂ©ket meg nem haladĂł ingatlanok esetĂ©ben az Ă©rtĂ©kbecslĂ©si dĂjat az NFK viseli), amelyet szerzĆdĂ©skötĂ©st megelĆzĆen szĂĄmla ellenĂ©ben közvetlenĂŒl az Ă©rtĂ©kbecslĂ©st kĂ©szĂtĆ szakĂ©rtĆ rĂ©szĂ©re szĂŒksĂ©ges megfizetni, valamint az ĂŒgyvĂ©di munkadĂj vevĆre esĆ rĂ©sze, amelyet szĂĄmla ellenĂ©ben kĂ©szpĂ©nzben vagy azonnali ĂĄtutalĂĄssal a szerzĆdĂ©s megkötĂ©sekor szĂŒksĂ©ges az eljĂĄrĂł ĂŒgyvĂ©d (ĂŒgyvĂ©di iroda) rĂ©szĂ©re megfizetni. Az ĂŒgyvĂ©di költsĂ©g összege: 25.000,- Ft + ĂĄfa ĂŒgyvĂ©di munkadĂj földrĂ©szletenkĂ©nt Ă©s az eljĂĄrĂĄs jogi/jogszabĂĄlyi költsĂ©gei (Ăgy kĂŒlönösen tulajdoni Ă©s földhasznĂĄlati lap lekĂ©rĂ©sĂ©nek dĂja, a földhivatali eljĂĄrĂĄs igazgatĂĄsi szolgĂĄltatĂĄsi dĂja).
Az NFK felhĂvja a figyelmet arra is, hogy a Rendelet 50/E. § (3) bekezdĂ©sĂ©ben foglaltak szerint az ĂŒltetvĂ©ny Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se esetĂ©n korĂĄbbi haszonbĂ©rleti szerzĆdĂ©sbĆl fennĂĄllĂł elszĂĄmolĂĄsi igĂ©ny esetĂ©n az Ășj tulajdonos a hasznĂĄlĂłval a tulajdonjoga bejegyzĂ©sĂ©tĆl szĂĄmĂtott 1 Ă©ven belĂŒl elszĂĄmolĂĄsra köteles. A hasznĂĄlĂł (a haszonbĂ©rlĆ) Ă©rtĂ©knövelĆ beruhĂĄzĂĄs elszĂĄmolĂĄsa irĂĄnti igĂ©nye esetĂ©n az elszĂĄmolĂĄsi kötelezettsĂ©gĂ©rt az NFK, mint jogelĆd hasznĂĄlatba (haszonbĂ©rbe) adĂł helyett az Ășj tulajdonos köteles helyt ĂĄllni, Ă©s a fizetĂ©si kötelezettsĂ©get teljesĂteni a Rendeletben rögzĂtett hatĂĄridĆn belĂŒl. Az elszĂĄmolĂĄsi igĂ©ny nem Ă©rtelmezendĆ abban az esetben, amennyiben a hasznĂĄlĂł (haszonbĂ©rlĆ) Ă©s az Ășj tulajdonos szemĂ©lye megegyezik.
A Rendelet 4. § (2b) bekezdĂ©se alapjĂĄn kizĂĄrĂłlag szĂĄntĂł, rĂ©t, legelĆ alrĂ©szletet tartalmazĂł földrĂ©szlet Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se esetĂ©n statisztikai alapĂș Ă©rtĂ©kmeghatĂĄrozĂĄs törtĂ©nik, amelynek â 1 hektĂĄr vagy azt meghaladĂł tĂ©rmĂ©rtĂ©k esetĂ©n vevĆt terhelĆ â dĂja egysĂ©gesen nettĂł 20.000,- Ft + ĂĄfa.
Az ajĂĄnlattevĆ ajĂĄnlata megtĂ©telĂ©vel elfogadja, hogy az adĂĄsvĂ©teli ĂŒgylethez kapcsolĂłdĂłan felmerĂŒlĆ költsĂ©geket megtĂ©rĂti, amennyiben a szerzĆdĂ©s megkötĂ©sĂ©re - az ajĂĄnlata elfogadĂĄsa ellenĂ©re - neki felrĂłhatĂł okbĂłl nem kerĂŒl sor.
Az NFK felhĂvja az ajĂĄnlattevĆk figyelmĂ©t arra, hogy az ingatlan vĂ©telĂĄrĂĄt magyar forintban, az adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©sben foglaltak szerint, ĂĄtutalĂĄssal kell majd megfizetni.
A hirdetmĂ©ny tĂĄrgyĂĄt kĂ©pezĆ, a hirdetmĂ©nyben ** jelzĂ©ssel megjelölt földrĂ©szletek harmadik szemĂ©ly jogosultsĂĄga okĂĄn pĂĄlyĂĄzati/tĂĄmogatĂĄsi (a tovĂĄbbiakban: tĂĄmogatĂĄsi) kötelezettsĂ©ggel Ă©rintettek, mely a Nemzeti FöldĂŒgyi Központ hatĂĄlyos tulajdonosi hozzĂĄjĂĄrulĂĄsa alapjĂĄn a tĂĄmogatĂĄsi fenntartĂĄsi idĆszak vĂ©gĂ©ig a tĂĄmogatĂĄsi cĂ©l megvalĂłsĂtĂĄsĂĄt szolgĂĄlĂł hasznosĂtĂĄsi Ă©s/vagy a projekt tĂĄmogatĂĄsi szerzĆdĂ©sben foglalt egyĂ©b kötelezettsĂ©g teljesĂtĂ©se az ingatlantulajdonost is terhelheti. TĂĄrgyi földrĂ©szletek Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se esetĂ©n ezen ingatlantulajdonost terhelĆ kötelezettsĂ©gvĂĄllalĂĄs vevĆ rĂ©szĂ©rĆl törtĂ©nĆ ĂĄtvĂĄllalĂĄsa szĂŒksĂ©ges. FelhĂvjuk a tisztelt ajĂĄnlattevĆk figyelmĂ©t, hogy a kötelezettsĂ©gvĂĄllalĂĄs -jellemzĆen (öntözĂ©si) szolgalmi jog alapĂtĂĄsĂĄval biztosĂtott - rĂ©szletes tartalma tekintetĂ©ben a vevĆkĂ©nt szerzĆdĆ ajĂĄnlattevĆt az adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©st szerkesztĆ Ă©s ellenjegyzĆ jogi kĂ©pviselĆ tĂĄjĂ©koztatja, a kötelezettsĂ©gvĂĄllalĂĄs körĂŒlmĂ©nyei Ă©s feltĂ©telei az adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©sben rögzĂtĂ©sre kerĂŒlnek, ezen földrĂ©szletek tekintetĂ©ben tett ajĂĄnlat a vevĆkĂ©nt szerzĆdĆ ajĂĄnlattevĆ rĂ©szĂ©rĆl a kötelezettsĂ©gvĂĄllalĂĄs ĂĄtvĂ©telĂ©nek elfogadĂĄsĂĄt is jelenti.
Az NFK felhĂvja az ajĂĄnlattevĆk figyelmĂ©t arra is, hogy eredmĂ©nyes Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s esetĂ©n a tulajdonjog bejegyzĂ©sĂ©nek idĆpontja elĆtt az NFK vagy jogelĆdje ĂĄltal az adott földrĂ©szletre vagy tulajdoni hĂĄnyadra megkötött hasznosĂtĂĄsi (Ăgy kĂŒlönösen megbĂzĂĄsi vagy haszonbĂ©rleti) szerzĆdĂ©st az Ășj tulajdonos tulajdonjogĂĄnak ingatlan-nyilvĂĄntartĂĄsi bejegyzĂ©se nem szĂŒnteti meg. Az Ășj tulajdonos birtokba lĂ©pĂ©se haszonbĂ©rlet esetĂ©n a haszonbĂ©rleti szerzĆdĂ©s lejĂĄrtĂĄt követĆen, mĂg megbĂzĂĄsi szerzĆdĂ©s esetĂ©n a tulajdonjog bejegyzĂ©s Ă©vĂ©ben, a gazdasĂĄgi Ă©v lejĂĄrtĂĄval, azaz a tulajdonjog bejegyzĂ©sĂ©nek Ă©vĂ©ben oktĂłber 16. napjĂĄn lehetsĂ©ges. Amennyiben az ingatlan az NFK ĂĄltal megbĂzĂĄsi szerzĆdĂ©ssel hasznosĂtott, a megbĂzĂĄsi szerzĆdĂ©s szerinti hasznĂĄlati dĂj beszedĂ©sĂ©re a megbĂzĂĄsi szerzĆdĂ©s megszƱnĂ©sĂ©ig/lejĂĄratĂĄig az Ășj tulajdonos nem lesz jogosult, az adĂĄsvĂ©teli szerzĆdĂ©s kikötĂ©se alapjĂĄn az eladĂłt fogja illetni a megbĂzĂĄsi szerzĆdĂ©s megszƱnĂ©sĂ©ig/lejĂĄratĂĄig (vevĆ birtokba lĂ©pĂ©sĂ©ig). Amennyiben az Ă©rtĂ©kesĂtett földrĂ©szlet Ășj tulajdonosa megegyezik a fennĂĄllĂł hasznosĂtĂĄsi szerzĆdĂ©s alanyĂĄval, Ășgy a hasznosĂtĂĄsi szerzĆdĂ©s a tulajdonjog ingatlan -nyilvĂĄntartĂĄsi bejegyzĂ©sĂ©vel megszƱnik.
A listĂĄban szereplĆ ingatlanok vonatkozĂĄsĂĄban eredmĂ©nyes Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s esetĂ©n, a birtokba lĂ©pĂ©s pontos dĂĄtumĂĄrĂłl, a szerzĆdĂ©skötĂ©s menetĂ©rĆl Ă©s a fennĂĄllĂł hasznĂĄlati viszonyokrĂłl az ĂŒgyletek lebonyolĂtĂĄsĂĄra megbĂzott jogi kĂ©pviselĆ tĂĄjĂ©koztatja az ajĂĄnlattevĆket.
Fontos, hogy az NFK jelen Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si eljĂĄrĂĄs sorĂĄn kizĂĄrĂłlag az alĂĄbbi listĂĄban szereplĆ földrĂ©szletekre vonatkozĂł vĂ©teli ajĂĄnlatokat veszi figyelembe. A listĂĄban fel nem tĂŒntetett ingatlanokra vonatkozĂł vĂ©teli ajĂĄnlatokat, kĂ©relmeket, az NFK Ă©rdemben nem vizsgĂĄlja.
Jelen felhĂvĂĄs nem minĆsĂŒl a Ptk. szerinti szerzĆdĂ©ses ajĂĄnlatnak.